Svar

Fru-Frøken

I dette forum kan man stille alle tekniske spørsmål som gjelder bruk av GeneaNets database  : ulike søk, personlige opplysninger osv. Oppgi konkrete eksempler hver gang du stiller et spørsmål : navn, tillegg…)

Moderator: reidars

hasto
hasto
Innlegg: 3
Inngangsmodus: Tekst
Surfing: Tekst
Se på slektstreet deres

Fru-Frøken

Legg inn av hasto »

Når eg skulle invitere ein slektsforskervenn (ei dame) som gjest til min database, måtte eg velge sivil status: Herr-Fru-Frøken
Det syns eg var så tullete gammeldags at valgte Herr.
Dersom GeneaNet er så internasjonal at alle rubrikker må med, må det gå an å få Fr som et alternativ til Frøken/Fru, - eller allerhelst ingenting.

Mvh Harald Søren Storaker

PS   Eg har funne ut at siste navnet eg skriver inn i mitt program Embla, dukkar opp som ? ? ? når eg oppgraderer GeneaNet med ny gedcom. Så det løyser eg med å skrive inn ein fiktiv jensen perifert i databasen heilt tilslutt.
Dette er gjerne noe som er knytta til Embla, - eg veit ikkje.
reidars
male
Moderator
Innlegg: 166
Inngangsmodus: Grafisk
Surfing: Grafisk
Se på slektstreet deres

Re : Fru-Frøken

Legg inn av reidars »

hasto skrev: 16 januar 2014, 22:54 Når eg skulle invitere ein slektsforskervenn (ei dame) som gjest til min database, måtte eg velge sivil status: Herr-Fru-Frøken
Det syns eg var så tullete gammeldags at valgte Herr.
Dersom GeneaNet er så internasjonal at alle rubrikker må med, må det gå an å få Fr som et alternativ til Frøken/Fru, - eller allerhelst ingenting.

Mvh Harald Søren Storaker

PS   Eg har funne ut at siste navnet eg skriver inn i mitt program Embla, dukkar opp som ? ? ? når eg oppgraderer GeneaNet med ny gedcom. Så det løyser eg med å skrive inn ein fiktiv jensen perifert i databasen heilt tilslutt.
Dette er gjerne noe som er knytta til Embla, - eg veit ikkje.
Hei!
Jeg har endret STATUS til hhv. Hr./Fr./Fr. slik du ønsker. Vet ikke om det faller bedre i smak for alle. Det er jo snakk om smak og behag her. Vi får se om det kommer noen kommentar fra andre med nye meninger. Det er ikke mulig å gjøre dette feltet valgfritt pga. krav fra en del land og spesielt Frankrike når det gjelder henvendelse pr. e-post på denne måten. Beklager.

Når det gjelder det siste problemet kan jeg dessverre ikke være behjelpelig annet enn å foreslå at du sjekker din ged.fil og ser hva som står i den om den siste personen du registrerte. I tillegg finnes det flere tegnfomater på en ged-fil (ansi, ansel, utf-8). Vet ikke om det kan ha en betydning.
hasto
hasto
Innlegg: 3
Inngangsmodus: Tekst
Surfing: Tekst
Se på slektstreet deres

Re : Fru-Frøken

Legg inn av hasto »

Da er eg fornøyd!  Tusen takk! 
Svar

Gå tilbake til «Tekniske spørsmål»